Bulunduğunuz sektörde onlarca markadan farklı olarak akılda kalıcı, bilinen bir marka haline gelebilmek için kaliteli üretim yapmak, müşteri memnuniyetini sağlamak tek başına yeterli değildir. Kurumsal kimlik ve marka tasarımı, akılda kalıcı ve istikrarla büyüyen bir firma için en önemli unsurlardandır. Kurumsal kimlik tasarımı, markanızın dış yüzüdür. Potansiyel müşterilerde ve diğer kullanıcılarda bıraktığınız en önemli izlenimdir.

Kurumsal kimlik markanızın imzasıdır!
Eşsiz bir imza atmaya ne dersiniz?

Henüz yeni bir marka olsanız bile, doğru stratejiler ile marka bilinci yaratıyor; insanların markanıza karşı tutumunu değiştiriyoruz! Grafik tasarımın tüm olanaklarından yararlanarak, sizi en iyi şekilde yansıtan ve mesaj içeren logonuzu web sitenizde, sosyal medya hesaplarınızda ve diğer platformlarda kullanıcıların görebileceği şekilde yerleştiriyoruz. Bu sayede kalite algılaması yaratarak, marka imajınızı oluşturmaya başlıyoruz.

Marka Tasarımı - Kurumsal Kimlik Nasıl Yaratılır?

Marka kimliğinizi, markanızın farklı ifade ile vitrinini yaratabilmek için izlenmesi gereken bir takım aşamalar bulunuyor. Kurumsal kimlik oluştururken önce markanızı ve hikayenizi dinliyor, sonrasında tasarlamaya başlıyoruz. Bu aşamada Misyonunuz, şirketinizin kuruluş nedeni, değerleriniz, sizi özel kılan özelliğiniz ve en önemli kriterleriniz oldukça önem taşır.

Kurumsal kimlik tasarımı içerisinde broşür, antetli kağıtlar, kartvizit, fatura, ofis dizaynı, promosyon ürünler, tabela, internet sitesi, takvim ve en önemlisi logo gibi birçok unsur yer alır. Marka bilinci yaratabilmek adına bu unsurların ne şekilde nerede kullanılacağı da belirlenir.

Kurumsal kimlik çalışmasının en önemli unsuru logo’dur. Logo tasarımı, markanızın kimliğini yansıtır. Renk seçimi, hedef kitlenizin özellikleri ve verilecek mesaj; titiz bir çalışma sonucunda belirlenmelidir.

Kurumsal Logonun Etkileri

Kurumsal kimlik, markanızın dış dünyada nasıl görüneceğini kontrol etmenizi sağlar, prestij oluşturur. Kurumsal kimlik, markaların kişiler tarafından tanınmasını sağlar. Bu sebeple logo, markanın kurumsallığına ve vizyonuna uygun olarak tasarlanmalıdır. Akılda kalıcı ve etkileyici bir imaja sahip logo, müşteri tarafından tanınır ve herhangi bir yerde karşılaşınca; hatırlar. Bu da dolayısıyla marka bilincinin oluşmasını sağlar.

Logo, pek karmaşık olmadan anlaşılır ve sade biçimde olmalıdır. Karmaşık şekillerden ve ögelerden oluşmamalı, gözü yormamalıdır. Kolay algılanan ve kolay okunabilen logolar, ilk bakışta akılda kalma özelliğine de sahiptir. Ne kadar iyi bir logonuz varsa, o kadar iyi bir imaja sahip olursunuz.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Süreci

Kurumsal kimlik, bir dizi aşamanın bir araya getirilmesi ile oluşturulmaktadır. Doğru analizler sonucunda markayı en iyi şekilde yansıtılması hedeflenir. Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde;

İş planı incelenir, kimlik fikirleri gözden geçirilir. Misyonunuzu yansıtabilecek en iyi fikirler taslak halinde sunulur. Neler yaptığınızı, firmanızı nasıl ve ne şekilde yansıtmak istediğinize karar verilir ve çalışmalar başlar.

Biz Ne Yapıyoruz?

Firmanızın diğer firmalardan ayrılmasını sağlıyor, kurumsal imaj yaratıyoruz. Logonuzun hikayesini beraber belirliyor, anlamsal bütünlüğü ve mesajı olan bir logo tasarlıyoruz. Çeşitli kriterler ile oluşturduğumuz bu logoyu marka bilinci yaratabilmek için kullanıyor, marka isminiz olmasa dahi kişilerin logonuzdan sizi tanımasını sağlıyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

İyi bir logo, markayı en iyi şekilde temsil edebilmesi adına bazı kriterlere uygun şekilde tasarlanmalıdır. Logo ve marka bilinci yaratabilmek için bu kriterler önem taşımaktadır;

• Sade ve anlaşılır olmalı,

• Marka imajını yansıtmalı,

• Markanın misyonunu içermeli,

• Akılda kalıcı olmalı,

• Mesaj içermeli

Birden fazla karakterden oluşan logolar: Çoklu tipografik karakterler içerir.

Tek karakterden oluşan logolar: Marka fikrini ve mesajını içeren işaretlerden oluşur.

San Serif Logolar: Daha çok keskin hatlar içeren san serif logolarda amaç, markayı güçlü bir ifade ile yansıtmaktır.

Karmaşık logolar: Simge, sembol ve kelimelerin bir arada toplanarak estetik hale getirilmesi ile oluşturulan logolardır.

Kaligrafik logo: El yazısı ve çizgilerden oluşur. Çizim içeren logo türüdür.

Kombinasyon logolar: El çiziminin bilgisayara aktarılarak harf ve deforme karakterler ile bir araya getirilerek manipüle edilmesiyle oluşturulan logolardır.



Sizin İçinde Bi Fikrimiz Var!

Aklınıza gelen soru işaretlerini giderebilmek, fiyat teklifi sunabilmek ve projenizin ilk adımını atmak için sizi hemen arayalım.