Dijital Pazarlama Örnekleri
Dijital Pazarlama Örnekleri
Dijital pazarlamacılık, elektronik bir cihaz veya İnternet kullanan tüm pazarlama etkinlikleridir. Kesinlikle tüm çevrimiçi pazarlama etkinliklerini kapsar. Bununla birlikte, bazı çevrimdışı etkinlikleri de içerebilir. Geleneksel pazarlama çevrimdışı kanalları kullanırken, dijital bir pazarlama çevrimiçi kanalları kullanır. Dijital pazarlamada, bir işletmeyi ve tekliflerini tanıtmak için sosyal medyayı, blog gönderilerini ve e-postayı kullanılabilir.
İçerik Pazarlamacılığı
İçerik pazarlaması, hedef kitle için içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanan bir dijital pazarlama türüdür. Okunabilir içeriklerin yazılması, içerik pazarlamasını geleneksel spam içerikli reklamcılıktan ayıran şeydir. Daha geniş anlamda, içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, SEO veya e-posta pazarlaması olsun, diğer tüm dijital pazarlama faaliyetlerinin bir parçasıdır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, arama motorlarında (Google ve Bing gibi) ücretsiz veya organik arama sonuçlarından kaliteli trafik alma işlemidir. Web sitenize çektiğiniz trafiğin sektörünüzle alakalı olması önemlidir. İçeriğinizi arama motorları için optimize ederek, yalnızca zamanla büyüyecek olan sabit bir alakalı trafik akışını artırabilirsiniz. SEO olmadan, insanlar sizi internette bulamazlar.
Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
Başlangıçta, “arama motoru pazarlaması” terimi, hem ücretli hem de ücretsiz arama trafiği kazanma süreci için kullanılmaktaydı. Arama motoru pazarlaması, ücretli yöntemler kullanarak bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü artırmayı amaçlamaktadır. Diğer bir deyişle, Google AdWords ve Bing Ads’de oraya koyduğunuz reklamlardır.
Sosyal Medya Pazarlaması (SMM)
Basitçe söylemek gerekirse, sosyal medya pazarlamacılığı; aktif ve akıllıca sosyal medya platformlarını kullanarak gerekli hamleleri atar ve stratejileri uygular. Sosyal medyayı kullanarak, görünürlüğü artırabilir ve müşterilerinizle anlamlı ilişkiler kurabilirsiniz. Herkes bir dijital pazarlama türü olarak SMM’den yararlanabilirken, B2C ve SaaS şirketleri bunları en iyi şekilde kullanandır.
Satış Ortaklığı Pazarlaması
Günümüzde insanların çevrimiçi pazarlama içerisinde para kazanmasının popüler yollarından biri olarak kabul edilir. Ortaklık programınız başarılı olursa, oldukça iyi bir gelir elde edebilirsiniz. Temel olarak, bağlı kuruluş pazarlaması, bir kişinin bu iş için oluşturduğu trafik için bir komisyon almak üzere diğer işletmelerle ortak olduğu bir dijital pazarlama türüdür.
Daha fazla dijital pazarlama türü vardır ancak biz size bazı örnekler vermek istedik. İşletmenize en uygun olduğunu düşündüğünüz birkaç tanesini seçin, deneyin ve sonuçları ölçün.