Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamada Yapılan 5 Yanlış

Dijital Pazarlamada Yapılan 5 Yanlış

Şirketler tarafından dijital pazarlama alanında yapılan hatalar, ürünlerin yüksek maliyetlerin, daha fazla maliyetli hale getirebilmektedir. Bu hatalar sebebiyle birçok firma dijital pazarlamayı bırakmakta ve hakkında kötü konuşmaktadır. Aslında dikkat edilmesi gereken unsurlar göz önünde bulundurulduğunda dijital pazarlama sayesinde başarılı olmak ve kazanç artışından bahsetmek mümkündür.

Dijital pazarlamada yapılan 5 yanlış, maliyetleri artırmasına ve istenilen verimin alınamamasına sebep olmaktadır.

Dijital Pazarlamada Yapılan 5 Yanlış
Dijital Pazarlamada Yapılan 5 Yanlış

Kampanya Hedeflerini Doğru Belirlememek

Dijital pazarlamacılar tarafından yapılan en büyük hatalardan biri, bir kampanya başlamadan önce analitik hedeflerin koyulmamasıdır. Satış, çağrı kaydolma, form tamamlama gibi hedeflerin tanımlanması ve bu hedefler için analitik izleme özelliği kurulması, bir dijital pazarlama kampanyasının başarısına öncülük etmektedir. Hedefler ölçülebilir şekilde koyulmadığında, yapılan yatırım ne kadar kazanç sağlayacağını ölçmek mümkün olmayacaktır.

Hedef Kitleyi Doğru Belirlememek

Ürün veya hizmetiniz “herkese” hitap edemez. Hedef kitleniz ne kadar geniş olursa olsun dışarda da bir kitle bırakılmalı. Dijital pazarlamada demografik, konular, ilgi alanları, cihaz kullanımı gibi pek çok hedefleme şekli vardır. Bunların doğru kullanımı sayesinde sadece hedef kitleye reklam gösterilir ve tasarruf edilir.

Mobil Cihaz Kullanımını Göz Ardı Etmek

İnternet kullanımları günümüzde büyük bir oranla mobil cihazlardan yapılmaktadır. Mobil cihazlar, masaüstü cihazlarla kıyaslandığında kampanya kurguları açısından farklılık gösteriyor. Bundan dolayı da aynı kampanyanın hem masaüstü cihazlar için kullanılması, hem de mobil cihazlar için kullanılması ve optimize edilmesi oldukça önemli bir detaydır. Bunun için web sitenizin mobil uyumlu olması gereklidir. Mobile göre kurulmuş bir kampanya ve mobil uyumlu siteniz yoksa müşteriler kaçırmak söz konusu olacaktır.

 E- Posta Pazarlamacılığına Fazla Yüklenmek

E-posta kullanıcıların büyük bir kısmı reklam olarak gelen e-postaları okumadan siliyor. Araştırmalara göre kullanıcılar çalıştıkları firmaların e-postalarıyla ilgilenirken, önceden hiç çalışmadıkları firmalardan gelen e-postalara güvenmiyorlar. Marka imajı açısından haftada birden fazla e-posta göndermek kullanıcıyı rahatsız ediyor.

Sosyal Medya Etkisini Göz Ardı Etmek

Dijital pazarlamada göz ardı edilemeyecek konulardan biri de sosyal medya araçlarının kullanımıdır. Var olan müşterilerinizle ilişkinizi güçlendirmek açısından sosyal medya önemlidir. Yapılan işe göre kullanılması gereken sosyal medya araçları değişebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu