Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamanın Marka Açısından Önemi

Dijital Pazarlamanın Marka Açısından Önemi

Gelişen ve dijitalleşen dünyada geleneksel medya ile kıyaslandığında daha avantajlı ve tercih oranı yüksek olan dijital pazarlama, ürün ve hizmetleri arama motorları, web siteleri, e-posta, mobil uygulamalar ve sosyal medya gibi elektronik ortamlarda tüketiciye tanıtılmasına yönelik reklamlardan oluşmaktadır.

İnsanlar artık dijital kanalları kullanarak varlıklarını sürdürmektedir. Eğitim, genel kültür, sağlık, alışveriş gibi temel ihtiyaçlar internet vasıtasıyla karşılanmaktadır. Bu sayede dijital pazarlama yolunda doğru stratejiler oluşturarak markalar bilinirliğini artırmak mümkündür.

Dijital Pazarlamanın Marka Açısından Önemi
Dijital Pazarlamanın Marka Açısından Önemi

Markalar Neden Dijital Pazarlama Kullanmalı?

Performans Ölçümü

Dijital pazarlamada geleneksel pazarlama ile kıyaslandığında performans ölçümü daha kolaydır. Dijital pazarlamada analiz araçları ile kampanyalarınızın performansları ve geri dönüşleri net şekilde görmek mümkündür. Hedef kitlenizden kaç kişinin reklamınızı gördüğünü, sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini, ne kadar sayfa gezdiklerini, sitede kalma sürelerini kolaylıkla görüp hedefleriniz doğrultusunda marka performansınızı ölçebilirsiniz.

Hedefli Pazarlama

Google ürün pazarlamak için ideal bir kanaldır. SEM (arama motoru pazarlaması) ve SEO (arama motoru optimizasyonu) aracılığıyla ürün ve hizmetleri arayan kişinin karşısına doğrudan çıkılabiliyor. Bu açıdan dijital pazarlama sayesinde fazla masraftan kaçınarak hedefli pazarlama yapılıyor.

Müşterilerle İlişki Kurma

Günümüzde Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Linkedin gibi sosyal medya platformları neredeyse tüm internet kullanıcıları tarafından kullanılıyor. İnsanlar paylaşımları yapıp başkalarının hesaplarını takip ederken şirketlerde profillerini oluşturup ürün ve hizmetleri hakkında paylaşım yapıyorlar. Bu sayede potansiyel müşteri kitlenize ulaşıp, markanızın, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yaparken, müşterilerinizden geri dönüşleri alıyor ve daha yakından karşılıklı iletişim halinde bulunuyorsunuz.

Yeniden Pazarlama

Yeniden pazarlama sayesinde sitede daha önce bulunan markalar ile iletişimi geçen kişileri çeşitli sitelerde markanız ile ilgili reklamlar yaparak hedef haline getirebiliyorsunuz. Marka bilinirliğinizin artırmasına yardımcı olurken, satışlarınızı da artıracaktır.

Marka Bilinirliğini Artırma

Şirketler reklamlarını ürün ve hizmetlerini sunmak istediği müşteri kitlesine yönelik pazarlamak istiyorlar. Dijital pazarlama sayesinde marka, ürün ve hizmetler hedef kitlenin karşısına çıkıyor ve bu durum şirketlere pozitif geri dönüş sağlıyor. Şirketler sosyal medya platformlarındaki stratejileri ile kampanyalarını, yeniliklerini buradan tanıttıkları gibi müşterilerle daha bireysel etkileşim kuruyorlar. Bu da marka güvenilirliğini artırıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu